Fonebank Veelgestelde Vragen

Algemeen
Het eigendom van het apparaat gaat over op Greenwire op het moment van de overhandiging door de vervoerder bij Greenwire. Greenwire is niet verantwoordelijk voor apparaten die verloren gaan tijdens het vervoer naar Greenwire. Het risico van verlies of andere schade tijdens het transport wordt door de verkoper gedragen tot de levering door de vervoerder bij Greenwire.
Lees onze Algemene Voorwaarden
Ja toestellen kunnen teruggestuurd worden op voorwaarde dat het aanvraag tot terugzending binnen de 10 dagen plaatstvindt na het ontvangstbevestiging van uw toestel.
Ja, wij kopen ook iPods. De verkoopprocedure werkt zoals bij mobiele telefoons.
Elk GSM/UMTS-toestel heeft een uniek 15-cijferig "IMEI nummer", waarmee het toestel kan worden geïdentificeerd. Het is een soort serienummer van het toestel.

U kunt het IMEI nummer opvragen door de volgende code in te toetsen op uw mobiele telefoon: *#06#

Daarnaast staat het IMEI nummer altijd op de verpakking van de telefoon of op een stikker onder de batterij.
Apparaten met waterschade
CDMA-telefoons (zonder simkaart houder)
Vervalsingen, namaak toestellen, demonstratiemodel en de door de fabrikant niet voor verkoop beschikbaar gestelde toestellen
Mobiele telefoon accessoires (bv. lader, stylus, houder, etc.)
Zwaar beschadigde toestellen
Het toestel mist het display en/of toetsenbord
Toestellen waarvan het voorpaneel niet meer in tact is.
Telefoons zonder IMEI-nummer (geen label onder de batterij en de telefoon is niet toegankelijk, omdat het wordt geblokkeerd door een PIN-code).
Hiervoor biedt Zonzoo aan deze telefoons vakkundig en kosteloos te recycleren.
Het toestel kan niet in- en/of uitgeschakeld worden
Het toestel is niet compleet – het bevat niet alle onderdelen
Het display is niet intact of werkt niet
Het display heeft vlekken, of beschadigde of dode pixels
Het voorpaneel van glas is verbroken
Het toestel heeft cosmetische schade waardoor het toestel niet meer normaal gebruikt kan worden
Voor niet werkende telefoons betalen wij een verlaagd bedrag van de prijs van een werkende telefoon. Dit wordt aangegeven op de website.
U heeft waarschijnlijk een nieuw model dat nog op de ZONZOO website geplaatst moet worden of een te oude mobiele telefoon die niet meer te verkopen is. Wanneer u een nieuw model mobiele telefoon heeft, stuur dan een email met het merk, type, model en IMEI nummer van uw mobiele telefoon naar [email protected] Wij plaatsen het model dan zo snel mogelijk op onze website.

Oude mobiele telefoons recycleren wij op onze kosten.
Het toestel kan in- en uitgeschakeld worden
Het display heeft geen vlekken, of schade aan pixels
Het display/touchscreen van het apparaat werkt volledig
Het apparaat is in alle opzichten compleet (inclusief batterij en batterijhouder)
Het voorpaneel van glas is intact
Geen cosmetische schade waardoor het toestel niet meer normaal gebruikt kan worden
Voor het inleveren van uw mobiele telefoon hebben wij alleen uw mobiele telefoon en batterij met batterijdeksel nodig. Wij nemen natuurlijk graag laders of andere accessoires aan. Wij zullen deze onderdelen kosteloos voor u verwerken.
Het adreslabel dat u op de doos of envelop plakt bevat een barcode (uw referentienummer), die een eenduidig verband van de zending met uw gegevens mogelijk maakt. Met behulp van deze barcode verwerken wij uiteindelijk het ontvangen pakket.
U ontvangt van ons een ontvangstbericht per mail zodra wij uw mobiele telefoon(s) hebben ontvangen. Als u nog geen ontvangstmail heeft ontvangen, dan kan het zijn dat deze e-mail in uw spambox terecht is gekomen.

Houdt u er rekening mee dat de verzending onder normale omstandigheden tot maximaal 13 dagen kan duren. Op het moment dat wij uw zending ontvangen en gecontroleerd hebben, wordt u hierover per mail geïnformeerd en is dit zichtbaar op ZONZOO.nl onder “Mijn account”.

Mocht u na 15 dagen nog geen bericht hebben gekregen en geen melding van ontvangst in “Mijn Account” staan, dan is het raadzaam om contact met ons te nemen door een mail te sturen naar [email protected]
De verkoop van uw mobiele telefoon levert geld op, ZONZOO betaalt u tot meer dan 200 euro voor uw mobiele telefoon!

U levert een duurzame bijdrage, de levensduur van uw mobiele telefoon wordt verlengd en de grondstoffen worden hergebruikt.

ZONZOO biedt u deze veilige en eenvoudige service bovendien gratis aan!

Het geld wordt direct overgemaakt op het door u aangegeven rekeningnummer.
werkend geaccepteerd? Geen probleem, wij hebben opladers en batterijen van alle merken en modellen in huis.

Daardoor kunnen wij uw mobiele telefoon probleemloos testen.
Zoveel mobiele telefoons als u wilt.
U ontvangt het geld binnen maximaal 14 dagen nadat u van ons een ontvangstbevestigingsmail heeft ontvangen en uw mobiele telefoons voldoen aan de beschrijving van uw verkoop.

Het kan voorkomen dat de verwerking van de post gedurende feest- en vakantiedagen langer nodig heeft dan normaal.

De status van uw verzending kunt u altijd online bekijken door in te loggen in uw account.
Nadat u het toestel online heeft geregistreerd en de verkoop heeft afgesloten wordt een adreslabel per e-mail toegezonden. Dit adreslabel kunt u op een stevige envelop of pakket plakken. Het label is voldoende gefrankeerd en vereist geen extra postzegels.

Belangrijk: stuurt u alstublieft geen toestellen naar ons kantooradres. Deze kunnen niet worden verwerkt en moeten c.q. op kosten van de afzender worden teruggestuurd.
Vaak kunt u merk- en/of typeaanduiding vinden op de voorkant van uw mobiele telefoon. Mocht dit niet het geval zijn, verwijder dan de batterij van uw mobiele telefoon en u kunt merk- en typeaanduiding en het IMEI-nummer vinden op de sticker achter de batterij. Op de website heeft u ook de mogelijkheid om het merk en type in te vullen maar ook het individuele IMEI-nummer van het toestel. Het IMEI-nummer heeft voorkeur omdat het een eenvoudige en eenduidige identificatie van het type toestel mogelijk maakt. U kunt dan verder met uw verkopen op onze website.
Mocht dit het geval zijn, dan ontvangt u een ontvangstbericht per mail waarin wij u informeren over deze verandering. Om verwarring te voorkomen vragen wij u goed op te letten welk toestel u aan ons verkoopt. Vaak zijn het slechts kleine verschillen, bijvoorbeeld tussen de Nokia N95 en de Nokia N95 8GB. Het exacte model kunt u vaak vinden op de sticker achter de batterij, of door identificatie aan de hand van het IMEI-nummer. Ervaring leert dat de volgende modellen vaak voor verwarring zorgen: Nokia Classic modellen, Nokia Navigator modellen en de Motorola RAZR modellen.

Wij adviseren u dit na te kijken indien u niet zeker weet welk merk en type uw mobiele telefoon heeft.
Wij raden u aan alle mobiele telefoons online te registreren. U kunt tijdens het verkoopproces op elk gewenst moment een extra telefoon toevoegen aan uw verkoop. Als u een extra telefoon heeft verzonden in de envelop, zonder dat het eerder online geregistreerd, dan betalen wij u de prijs van het model en de bijbehorende waargenomen toestand, die op dat moment wordt weergegeven op onze website. Als wij toestellen ontvangen die niet op onze website worden genoemd, zullen wij deze kosteloos voor u recyclen.
U ontvangt van ons twee bevestigingen per e-mail:

Een bevestiging per mail nadat u het online formulier heeft ingevuld. Bewaart u deze mail goed, het bevat o.a. het referentienummer, het adreslabel en de details van uw verkoop waarmee u en wij de voortgang kunnen volgen.

En een bevestiging per mail van ontvangst, zodra uw mobiele telefoon bij ZONZOO binnenkomt en wordt verwerkt.

U kunt op elk ogenblik op onze website in uw persoonlijke account inloggen en de status inzien waar uw mobiele telefoon zich bevindt.
In de regel duurt het maximaal 13 dagen. Het is ons streven om alle mobiele telefoons op dezelfde dag te verwerken. U ontvangt van ons een ontvangstbericht per mail zodra de mobiele telefoons door ons zijn ingevoerd. Soms kan het voorkomen dat deze mail als spam wordt gezien. Tijdens drukte, vakantie- en feestdagen kan de post er langer over doen dan normaal. Als u na twee weken niets van ons heeft gehoord kunt u contact met ons opnemen door een mail te sturen naar [email protected]
De betaling geschiedt binnen maximaal 14 dagen nadat de mobiele telefoons bij ons binnen zijn gekomen en getest zijn. Bij het invullen van uw gegevens wordt naar uw bankrekeningnummer gevraagd. De overschrijving staat op naam van Greenwire Worldwide Ltd.
Sim-kaarten en geheugenkaarten die bij ons binnenkomen, worden door ons vernietigd. Wij adviseren u om uw sim-kaart en geheugenkaart uit uw mobiele telefoon te halen en om alle informatie op uw mobiele telefoon te wissen. Gebruik hiervoor de handleiding van uw mobiele telefoon.
Alle telefoons worden aan de hand van het IMEI nummer gecontroleerd. Verkoop van gestolen telefoons wordt door ons gemeld bij Justitie.
De verkoop van mobiele telefoons via ZONZOO.nl is alleen van toepassing voor Nederland. Onze service is ook beschikbaar in België via www.ZONZOO.be.
Nee, bij ZONZOO kunt u alleen uw mobiele telefoons verkopen.
Ja, het is geen probleem als uw mobiele telefoon een simlock heeft. Voor een aantal toestellen zal hierdoor de prijs echter wel worden verlaagd, maar dat is in dat geval aangeven bij de registratie van de telefoon. Hierbij ziet u ook meteen de prijsverlaging.
U kunt een verkoop op elk moment annuleren zolang u de mobiele telefoons nog niet heeft opgestuurd.Stuur ons in dat geval een e-mail naar [email protected] Indien u het toestel al aan ons verstuurd heeft, is het annuleren van de verkoop (terugsturen van de toestellen) niet meer mogelijk.
Als u zich wilt aanmelden op ZONZOO worden er geen kosten in rekening gebracht. Uw inschrijving is eenvoudig en zonder verplichting.